Saturday, January 24, 2015

სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი

სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი

სტიქიური მოვლენები / პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
თამარ ქონიაშვილი
რაიონი
გლდანი-ნაძალადევი
სკოლა
115
ქალაქი
თბილისი
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
სტიქიური მოვლენები
თემის შინაარსი
მოსწავლეები მოიძიებენ მასალებს და ფოტოსურათებს სტიქიურ მოვლენებზე, გაეცნობიან საიდან ჩნდება და რა ზიანს აყენებს თითოეული სტიქიური მოვლენა ადამიანებს. მოძიებული მასალებისა და ფოტოსურათების გამოყენებით შექმბიან კედლის გაზეთსა და სლაიდ შოუებს.
საგანი
ქართული, ხელოვნება, , ისტ, მათემატიკა.
დონე/კლასი  
მე-4
განხორციელების დროის ჩარჩო
3-4 კვირა

თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
·         ქართ. IV. 3. მეტყველებს გარკვევით და მკაფიოდ.
·         ქართ. IV. 5. მოიძიებს ტექსტში კონკრეტულ ინფორმაციას;
·         მათ.IV.14.მოიძიებს ტექსტში კონკრეტულ ინფორმაციას;
·           ხელ.IV.7.   დილობს შეფასებას, რამდენად შეძლო ჩანაფიქრის გადმოცემა ნამუშევარში;
·           წარადგენს ნამუშევრებს აუდიტორიის წინაშე ავტორის და/ან ინტერპრეტატორის როლში.
·           ის ტექნ. I.4. იყენებს კომუნიკაციის საშუალებებს მასწავლებლის მიერ ჩატარებული აქტივობისას;
·           ის ტექნ. I.5. იყენებს საძიებო სისტემას ინფორმაციის სხვადასხვა წყაროდან მისაღებად (მაგალითად მოიძიებს ლექსის ტექსტს, აუდიო ან ვიდეო ფაილს  ნახატი ფილმიდან  ან საბავშვო ფილმიდან ნაწყვეტს);
·            
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები
     საღი მსჯელობა და აღქმა;
      ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
      დროის და სამუშაო დატვირთვის ეფექტური განკარგვა;

მოსწავლე ჩამოთვლის, შეადგენს ცხრილს, შექმნის ილუსტრირებულ კედლის გაზეთს, გააკეთებს დასკვნებს, მოყვება მოძიებულ ინფორმაციას, მოაწყობს გამოფენას, გააკეთებს ანალიზს, შექმნის სლაიდ შოუს.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რატომ ტოვებს ადამიანი საცხოვრებელ გარემოს?
რამ შეიძლება ადამიანის სიცოცხლეს საფეთხე შეუქმნას?

თემატური კითხვები

რომელი სტიქიური მოვლენები იცით?


შინაარსობრივი კითხვები
საიდან ჩნდება?
როგორ მიმდინარეობს პროცესი?
რა ზიანს აყენებს მოსახლეობას?
როგორ უნდა დაიცვას ადამიანმა თავი რომ გადარჩეს?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო








პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










მოსწავლეს წინარე ცოდნა

ვიცი, მინდა ვიცოდე.
რუბლიკა.
თვითშეფასება;
თანატოლთა შეფასება;
პროექტის მიმდინარეობისას შეფასება;
.
ჩეკლისტით
ჟურნალებით

რუბლიკით
მიღწევების შედევრები

მოსწავლეთა ინდივიდუალური შეფასება
რუბლიკით, ვიცი, მინდა ვიცოდე;

ჟურნალით, შემაჯამებელი ასე;
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
 „ვიცი, მინდა ვიცოდეს“ ვიყენებ პროექტის მუშაობის დაწყებამდე,იმისათვის რომ გავიგო მოსწავლის წინარე ცოდნა.ასევე პროექტის ბოლოს რათა გავიგო რა გაიგო მისწავლემ პროექტის ბოლოს.
„ჩეკლისტი“-ვიყენებ პროექტზე მუშაობის პერიოდში -თვითშეფასებისთვის.
„ჟურნალებს“-პროექტის მუშაბის პერიოდში-თანატოლთა შეფასებისას,რათა დროული რეფლექსია მოვახდინოთ. ასევე პროექტის დასრულებისას -მოსწავლის ნამუშევრის შეფასებისთვის.
„რუბლიკას“-ვიყენებ პროექტის დასაწყისში-რა კრიტერიუმებით შეფასდება.  პროექტის მსვლელობისას- რათა მივცე ინსტრუქციები; პროექტის ბოლოს- შეფასებისთვის;
„ესე“- პროექტის ბოლოს- ინდივიდუალური  შეფასებისთვის;

სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
კონცეპტუალური ცოდნა და ტექნიკური უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის დასაწყისში
ერთი კვირით ადრე
წინასწარ დავგეგმავ მე-4 კლასის მოსწავლეთა დონის შესაბამის პროექტს.
შევქმნი პროექტის ბროშურას და წინასწარ გავუგზავნი მშობლებს სასწავლო მიზნებისა და სამუშაოს გასაცნობად.
პირველი კვირა
        შეკითხვების დასმა და საბაზისო ცოდნიც შემოწმება
მოსწავლეებს დავუსვამ მაპროვოცირებელ ზოგად კითხვას,თუ რამ შეიძლება იძულებული გახადოს ადამიანები საკუთარი საცხოვრებელი გარემო რომ დატოვოს? მოსწალეების პასუხებს ჩავინიშნავ ცხრილში, რომელსაც გავაკრავ კედელზე მთელი პროექტის განმავლობაში.
მოსწავლეებს დავუსვამ თემატურ კითხვებს:
რომელი სტიქიური მოვლენები იცით?
რა ზიანს აყენებს ადამიანებს?
მეორე კვირა
სტიქიურ მოვლენებზე ინფორმაციის მოძიება.
1.საიდან ჩნდება?
2. როგორ მიმდინარეობს პროცესი?
3. რა ზიანს აყენებს მოსახლეობას?
4. თავის გადასარჩენად როგორ უნდა მოვიქცეთ?
5. შეიძლება თუ არა ამ პროცესის შეჩერება, ან შესუსტება?
6. რა უნდა გააკეთოს ადამიანმა სტიქიური მოვლენის თავიდან ასაცილებლად?(თუ ეს შესაძლებელია)
მესამე კვირა
მოსწავლეები ინფორმაციას მოიძიებენ ენციკლობედიებში, ინტერნეტებში.
მეოთხე კვირა
მიღებული ინფორმაციის ანალიზი  და შეჯამება;
მოძიებული მასალების გამოყენებით შექმნიან სლაიდ შოუსა და კედლის გაზეთს;
მოსწავლეები შეაჯამებენ  მიღებულ ინფორმაციას,  დაუბრუნდებიან ცხრილს „ვიცი, მინდა ვიცოდეს“და შეავსებენ „რა გავიგეს “ გრაფას. მოაწყობენ თავიანთი ნამუშევრების გამოფენას.
გააკეთებენ პრეზენტაციას;













დიფერენცირებული სწავლება

დაბალი აკადემიური მოსწრების

·         ვუზრუნველყავი უფროსების დახმარება და დამატებითი დრო დავალებების შესრულების და შესწორების მიზნით.
შევუქმენი წყვილში მუშაობის შესაძლებლობები.

საშუალო აკადემიური მისწრების
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)


მოვახდინე დავალებების ადაპტირება, ან შემოკლება, ან საჭიროების შემთხვევაში, განვსაზღვრე მეტი დრო შესასრულებლად.

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
შექმნეს საპრეტენზაციო დაფა
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
სახელმძღვანელოები, სასწავლო გზამკვლევები, მოთხრობები,   ბიბლიოგრაფიული მასალები და ა.შ.
ინვენტარი/მასალები
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
ინტერნეტრესურსები
ვებმისამართები (იხილეთ-ფოტო,აუდიო მასალებში-საავტორო უფლებები), რომლებიც ხელს უწყობს თემის მიზნების მიღწევას.
სხვა რესურსები
მოწვეული სტუმრები,  მშობლები და ა.შ.



No comments:

Post a Comment